Citroën C3 1.4i 16V SX

Tego samochodu nie sposób przegapić. Przekonajmy się, czy wrażenia z jazdy wersją ze zautomatyzowaną przekładnią dorównują oryginalnemu wyglądowi auta.
Mały Citroën zachwyca linią nadwozia i dużymi drzwiami ułatwiającymi wsiadanie i wysiadanie, a także oryginalną stylizacją przestronnego wnętrza. Duże przeszklone powierzchnie w połączeniu z wysoko umieszczonymi fotelami dają kierowcy pole widzenia niczym w minivanie. Szkoda tylko,

że płaskie siedziska kiepsko trzymają na boki.

Testowaliśmy wersję napędzaną 90-konnym silnikiem benzynowym współpracującym ze zautomatyzowaną przekładnią Sensodrive z możliwością ręcznej zmiany biegów za pomocą klasycznej dźwigni lub listków umieszczonych przy kierownicy. Wydawało się, że jednostka jest wystarczająco mocna, ale auto z tą skrzynią biegów nie wypadło najlepiej w naszym miniteście.

Gdy ruszysz z miejsca, nie odczujesz braku dynamiki. Ale już wyprzedzanie kilku ciężarówek może kosztować cię trochę nerwów - zmiana przełożeń odbywa się z pewnym opóźnieniem. Sytuacja nieznacznie poprawi się po wybraniu trybu "sterowanie ręczne" - proces przebiega wówczas nieco szybciej, choć nadal przełączeniu biegu na wyższy towarzyszy pewna zwłoka i niewielkie, ale odczuwalne szarpnięcie. Chwilowe zużycie paliwa rośnie gwałtownie i utrzymanie spalania na poziomie 6 l jest raczej niemożliwe. Podczas testu samochód potrzebował średnio 7,3 l paliwa na 100 km.

Komfortowe zawieszenie C3 (przód - kolumny MacPhersona, tył - wahacze wleczone i sprężyny śrubowe) nieźle sobie radzi na nierównościach, choć podczas pokonywania poprzecznych wybojów jest zbyt głośne. Niestety, na zakrętach nadwozie ma tendencje do przechyłów bocznych.

W seryjnym wyposażeniu Citroën oferuje, m.in. cztery poduszki powietrzne i elektrycznie sterowane przednie szyby. Dopłaty wymagają ABS - 2200 zł, ESP - 2600 zł.

Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa solidna konstrukcja nadwozia - model otrzymał aż cztery gwiazdki w teście zderzeniowym EuroNCAP.

C3 ze zautomatyzowaną przekładnią Sensodrive to udany samochód, jednak większą frajdę sprawi tylko zwolennikom wygodnej i spokojnej jazdy w mieście.

Wynik minitestu

jazda (68/100 pkt)

plusy/minusy

+ oryginalna stylizacja

+ obszerne wnętrze

- przeciętna dynamika

- wysoki próg i nierówna podłoga bagażnika



Cena wersji testowanej Citroën C3 1.4i 16V SX Sensodrive - 51 300 zł

Więcej o: