BMW X5

Auta ze Spartanburga (USA) odniosły wielki sukces także w Europie
BMW, aby wyprodukować swoją pierwszą terenówkę, zbudowało fabrykę w USA - trud się opłacił. Przedstawiony w 1999 r. model poddano niedawno modernizacji. Oprócz serii 3 (obecnej, tj. z 1998 r.) wersja X5 jest jedynym pojazdem w ofercie, którego nadwozia nie projektował kontrowersyjny Chris Bangle. Samochód o pięciodrzwiowym samonośnym nadwoziu napędzają cztery silniki. Wyposażono go w układ napędu na obie osie xDrive. W wyposażeniu standardowym m.in.: ABS, czołowe i boczne poduszki powietrzne, kurtyny nadokienne, automatyczna blokada mechanizmu różnicowego, układ kontroli zjazdu ze wzniesień, klimatyzacja automatyczna, radioodtwarzacz, centralny zamek i elektrycznie sterowane szyby.

Cena od: 266 838 zł

Inne wersje silnikowe

3.0i - 230 KM, 300 Nm

4.4i - 320 KM, 440 Nm

4.8is - 360 KM, 500 Nm

Dane techniczneBMW X5 3.0d
masa własna/ładowność: 2170 (2180)*/590 kg
silnik: wysokoprężny 2993 cm3, rzędowy, 6-cylindrowy, 24-zaworowy, turbodoładowany
moc maks.: 218 KM przy 4000 obr/min
maks. moment obr.: 500 Nm przy 2000 obr/min
prędkość maks.: 210 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h: ok. 8,3 (8,8)* s
skrzynia biegów, reduktor: M/6 lub A/6, -
napęd: stały na cztery koła ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego
blokady: -/centralny/-
wymiary (dł./szer./wys.): 4667/1872/1715 mm
rozstaw osi: 2820 mm
pojemność bagażnika: 465-1550 l
prześwit/głęb. brodzenia: 176/500 mm
zużycie paliwa (śr.): 8,6 (9,4)* l/100 km
* z automatyczną skrzynią biegów