Honda FR-V

Drżyjcie Scenicu i Touranie, uważajcie Alteo i C-Maksie, żegnaj Multiplo - nadjeżdża nowy MPV Hondy. Aranżacja foteli 3+3 i dynamiczny styl to nie jedyne jego zalety. Jest fantastyczny.
Krótką przejażdżkę w rejonie centrum projektowego w Offenbach nad Menem mogę odbyć egzemplarzem przedseryjnym! Wsiadam - kompaktowy minivan (MPV) okazuje się duży w środku. Zbudowano go na płycie podłogowej modelu CR-V. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi ma bardzo przestronne wnętrze, porównywalne z przestrzenią w Accordzie (klasa D), a w nim po trzy niezależne fotele z przodu i z tyłu. Ich łatwe składanie i przesuwanie daje swobodę aranżacji wnętrza i komunikacji między pasażerami. Regulacja kierownicy jest wygodna, widoczność - dobra, a wysokość fotela dostosuje sobie zarówno konus, jak i dryblas. Pod tapicerką środkowego siedziska w pierwszym rzędzie odkrywam sprytną skrytkę oraz szufladę. FR-V zabierze w wygodną podróż szóstkę osób i 439 l bagażu lub trójkę i 1049 l. Zmieści się w nim np. sprzęt sportowy o długości do 240 cm!

Przekręcam kluczyk. Dwulitrowa Honda jest żwawa, nie skarżę się też na komfort, stateczność ani zwrotność (promień skrętu tylko 5 m). Auto prowadzi się dobrze - jak kompakt. Przyciskiem VSA off wyłączam system kontroli stabilności jazdy. Podoba mi się zawieszenie, z przodu kolumny MacPhersona, z tyłu - układ dwóch wahaczy. Pomimo wysoko położonego środka ciężkości FR-V stabilnie utrzymuje tor jazdy i tylko nieznacznie przechyla się w szybko pokonywanych łukach. Podczas ostrego hamowania minivan nie zarzuca tyłem. Kierowcę wspierają systemy ABS, EBD i BA, a przednie tarcze są wentylowane. Auto rozbito już w fabrycznym crash teście - w Euro-NCAP ma szansę na cztery gwiazdki plus cztery za ochronę dzieci i wysokie trzy za ochronę pieszego. Oferuje sześć poduszek powietrznych, a w przednim środkowym i dwóch tylnych zewnętrznych fotelach zastosowano mocowania Isofix.

Honda w Japonii proponuje nabywcom dwa silniki benzynowe 1.7 SOHC VTEC, 2.0 DOHC i-VTEC i jeden wysokoprężny 2.2 i-CTDi. Polski importer sprowadzi pod koniec roku wersję 2.0. W miarę ekonomiczna i cicha jednostka dostarcza 188 Nm momentu obrotowego przy 3000 obr/min. Od lipca 2005 r. FR-V dostępny będzie także z turbodieslem 2.2 140 KM.

opinia auto+

Przyjemność z jazdy, funkcjonalna i innowacyjna konstrukcja, przestronne wnętrze o pomysłowej aranżacji to synteza cudzych doświadczeń (M-B Klasa A, Fiat Multipla) i własnych sukcesów Hondy (Jazz, Civic, Accord)



Cena Hondy FR-V 2.0 Comfort 87 000 zł *

*szacowana przez auto+