Toyota Corolla Verso

Nowa Corolla Verso jest nowocześniejsza i tańsza niż jej poprzedniczka. A do tego może nią podróżować aż siedem osób.
Zaprojektowaniem nowego modelu Verso zajęli się specjaliści z europejskiego studia ED2. Udało się im stworzyć linię łączącą w sobie charakterystyczny styl Toyoty z dynamiką, którą tak cenią europejscy klienci.

Verso to samochód dla siedmiu osób. Niestety, dwie muszą się zadowolić mniejszym komfortem - w ostatnim rzędzie zmieści się rezerwowa ławka, a nie pełnowymiarowe fotele. Aby zrekompensować tę niedogodność, producent ułatwił składanie dodatkowych foteli i kanapy - wystarczy kilka ruchów, aby osobówkę przerobić na mały furgon.

W panelu środkowym kokpitu umieszczono ekran, na którym wyświetlany jest obraz z podwójnej kamery zamontowanej pośrodku osłony chłodnicy. Kierowcom ułatwi to przejazd przez wąską bramę i włączenie się do ruchu przy ograniczonej widoczności.

Pod maską Verso mogą pracować silniki: benzynowy 1.6 VVT-i oraz 1.8 VVT-i, a także wysokoprężny 2.0 D-4D. Z samochodem najlepiej radzi sobie turbodiesel, który wykazuje się największą elastycznością, zapewniając przy tym niski poziom zużycia paliwa.

Corollę przetestowałem na suchej i mokrej nawierzchni, na autostradzie i na krętych górskich drogach. Ani razu nie zaskoczyła mnie swoim zachowaniem. Skrzynia biegów pracuje z precyzją typową dla japońskich aut. Samochód z większym benzyniakiem można wyposażyć w zautomatyzowaną przekładnię M-MT, która pozwala na pracę w trybie automatycznym lub sekwencyjnym. Podczas spokojnej jazdy pojazd spalił zaledwie 5,7 l/100 km.

Zawieszenie auta zestrojono dość sztywno, co na krętych i równych drogach wokół Sevilli dawało dużą przyjemność podczas pierwszych jazd. Trakcyjnie pojazd plasuje się na poziomie VW Tourana.

Samochód wyposażono seryjnie w aż dziewięć poduszek powietrznych, a od poziomu Sol w niewyłączalny układ stabilizacji toru jazdy VSC. W próbach zderzeniowych przeprowadzonych przez Toyotę nowy model spisał się na tyle dobrze, że firma liczy na najwyższe noty w teście bezpieczeństwa EuroNCAP.

Japoński producent stara się, aby jego auta były bezawaryjne i niekłopotliwe w obsłudze. I taka jest również nowa Corolla Verso. W odmianie D-4D przegląd główny silnika zaleca się przeprowadzać co 100 tys. km. Badania egzemplarzy seryjnych wykazały, że pojazdy powstające w tureckiej fabryce Toyoty nie ustępują jakością wytwarzanym w Japonii.

Na polskim rynku auto kupisz w trzech wersjach wyposażenia: Tera, Sol i Prestige. Cena Toyoty Corolli Verso nie odbiega od cen Opla Zafiry czy VW Tourana, co przy ustalonej renomie marki powinno zaowocować sporym zainteresowaniem nabywców.

opinia auto+

Nowa Corolla Verso jest autem dojrzalszym od poprzedniczki. Oferuje siedem bądź pięć miejsc i pojemny bagażnik