Nissan Almera Tino

Ocena ochrony pasażerów przed skutkami wypadków ****

Ocena ochrony pieszych przed skutkami zderzenia z autem **

Test zderzenia czołowego: 75 proc. punktów;

Test zderzenie bocznego: 100 proc. punktów;

Ogółem: 88 proc. punktów

Przy zderzeniu czołowym kabina pasażerska była bardzo stabilna, również przednie poduszki powietrzne i pasy pracowały prawidłowo. EuroNCAP ma jednak zastrzeżenia do obicia nazbyt cienką wykładziną twardych fragmentów dolnej części deski rozdzielczej, co może doprowadzić do urazów kolan. W czasie pierwszego testu zderzenia bocznego wykryto błąd w oprogramowaniu komputera sterującego bocznymi poduszkami. W ponowionym teście po poprawieniu programu komputerowego auto zyskało w tej próbie bardzo wysoką notę.

Testowano Tino w wersji 1,8 Luxury, model roku 2001, wyposażony w dwie przednie poduszki powietrzne, dwie boczne (chroniące korpus i głowę) oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia.