Ocena ochrony pasażerów przed skutkami wypadków ****
Ocena ochrony pieszych przed skutkami zderzenia z autem **
Test zderzenia czołowego: 69 proc. punktów;
Test zderzenia bocznego: 100 proc. punktów;
Ogółem: 85 proc. punktów
W teście zderzenia czołowego wykładzina pod kolumną kierownicy chroniąca przed urazami kolan nie wypadła tak dobrze jak w spokrewnionym konstrukcyjnie Renault Megane hatchback. Test zderzenia bocznego ponawiano, gdyż do sprzedawanych w Europie Zachodniej aut Scenic francuski koncern wprowadził boczne kurtynki; początkowo testowane auto tylko z bocznymi poduszkami chroniącymi korpus i głowę nie wypadło tak dobrze. Wątpliwości budzi też wykładzina w drzwiach, osłaniająca przed bocznymi zderzeniami - Euro NCAP nie ma pewności, czy jest to dobre zabezpieczenie dla osób o wzroście wyższym lub niższym od średniego.
Testowano auto Scenic 1,4, model roku 2001, wyposażony w dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne oraz poduszki powietrzne - kurtyny, a także w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia.