BMW X3

Sukces modelu X5 to za mało. BMW kuje żelazo, póki gorące - wprowadziło na rynek jego pomniejszoną kopię. X3 otrzymało wiele cech poprzednika i niższą cenę.
Kolejny model BMW 4x4 wywołał niemałe zamieszanie podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie. To SAV (Sport Activity Vehicle), a nie SUV (Sport Utility Vehicle) akcentują przedstawiciele firmy, chcąc podkreślić powstanie nowego segmentu.

Zalety X3 dostrzeżesz już z chwilą zajęcia miejsca w kabinie - cztery dorosłe osoby znajdą dostatecznie dużo miejsca, aby wygodnie podróżować nawet na dłuższych trasach. Dodatkowy atut to spory - jak na tej klasy auto - bagażnik (480 l).

Najważniejsze jednak jest to, jak nowy SAV BMW zachowuje się podczas jazdy. Zastosowano w nim system przeniesienia napędu xDrive. W tym wypadku sterowany elektronicznie rozdział siły napędowej na tylną i przednią oś odbywa się bezstopniowo i zmiennie za pomocą sprzęgła wielopłytkowego. Auto nie ma klasycznej blokady mechanizmu różnicowego, a jedynie spełniający podobne zadania automatyczny system ADB-X. W chwili utraty przyczepności któregoś z kół, napęd jest błyskawicznie przekazywany na pozostałe. System ściśle współpracuje z układem DSC (to znaczy układem stabilizacji toru jazdy ESP) i nawet na śliskiej nawierzchni w krytycznych momentach szybko przywraca samochód na właściwy tor.

Na asfaltowej drodze X3 zachowuje się niczym pojazd osobowy. Niewielkie przechyły nadwozia na zakrętach nie burzą wrażenia stabilności i pewności prowadzenia.

Do wyboru masz dwa sześciocylindrowe jednostki napędowe: benzynową 3.0 (231 KM) i wysokoprężną 3.0 (204 KM), które mogą współpracować z sześciobiegową ręczną przekładnią lub pięciostopniowym automatem (w opcji za 11 290 zł). Dynamika auta jest bardzo dobra. Jeśli chcesz jeszcze poprawić osiągi, to za ponad 11 tys. zł możesz dokupić pakiet sportowy, na który poza dodatkowymi elementami wykończenia i sportowymi przednimi fotelami składa się utwardzone zawieszenie.

W wyposażeniu standardowym BMW X3 otrzymasz poduszki powietrzne przednie i boczne, kurtyny, ABS oraz układy DSC, ADB-X i HDC. Możesz dokupić jeszcze poduszki powietrzne dla pasażerów z tyłu (1800 zł).

Za X3 zapłacisz 236 955 zł (diesel i benzyniak). Niemało, ale nie zapominajmy, że mamy do czynienia z BMW.

Opinia auto+

X3 radzi sobie dobrze na bardziej przejezdnych bezdrożach. A na szosie pojedynek z BMW przegrywa większość konkurentów. To propozycja dla tych, którzy cenią sobie osiągi na szosie, ale zapuszczaja się na leśne dukty