Opel Astra 1.9 CDTI ECOTEC

O kompaktach mówi się, że to klasa Golfa. Nowa Astra ma wszelkie atuty, by spróbować to zmienić...

Pierwsza jazda nowym Oplem napędzanym najmocniejszym dieslem robi wrażenie. Silnik 1.9 o mocy 150 KM jest bardzo żwawy - auto o masie ponad 1200 kg rozpędza do setki w 9,1 s, a supernowoczesne zawieszenie zapewnia prawdziwie sportowe wrażenia. Astra III znakomicie trzyma się drogi i nawet na krętych trasach Lazurowego Wybrzeża pokonywanych z dużą prędkością nie pozbawiała kierowcy poczucia pewności i bezpieczeństwa. A to dopiero początek!

Spokojny kompakt Opla przekształcisz w zadziorne auto po tuningu jednym przyciskiem z napisem Sport. Aktywne zawieszenie - dotąd zarezerwowane dla aut z wyższych segmentów - stanie się wtedy twardsze i o bardziej sportowej charakterystyce, a elektrohydrauliczne wspomaganie będzie bezpośrednio przekazywać każdy ruch kierownicy na koła.

Głównym elementem układu o kryptonimie IDSPlus (Interactive Driving System) jest system stałej elektronicznej kontroli i zmiany tłumienia amortyzatorów CDC (Continuous Damping Control). Na podstawie sygnałów z czujników ABS i ESP oraz czujników pracy zawieszenia moduł sterujący decyduje, na ile i z której strony utwardzać amortyzatory, aby samochód lepiej trzymał się jezdni. Dzięki temu nadwozie nie przechyla się na boki, a hamulce działają skutecznie nawet przy ich bardzo częstym używaniu podczas dynamicznej jazdy.

Astra III trafi do salonów w czterech wersjach wyposażenia: Essentia, Enjoy, Elegance i Cosmo. Do wyboru będzie osiem pakietów uzupełniających wyposażenie. Jeśli i tego mało, na życzenie można dokupić aktywne reflektory biksenonowe AFL (Adaptive Forward Lighting), czujniki ciśnienia w ogumieniu, a także system quickheat, który nie pozwala zaszronić się szybom. Astra wyposażona w układ ESP ma funkcję wspomagającą ruszanie pod górę (po puszczeniu pedału hamulca przez 1,5 s utrzymuje się ciśnienie w układzie hamulcowym) i stabilizacji przy holowaniu przyczepy.

W polskich salonach nowa Astra znajdzie się już w kwietniu. Premierę wersji kombi zapowiedziano na jesień, natomiast 3-drzwiowy sportowy hatchback pojawi się wiosną przyszłego roku. Ile zapłacimy za nową Astrę? GM nie ujawniło jeszcze cen. Wiadomo jednak, że Astra II produkowana w Gliwicach będzie nadal sprzedawana.

opinia auto+

Astra III to atrakcyjne auto pod względem stylizacji nadwozia i znakomitych właściwości jezdnych. Konkurencja w segmencie kompaktów jest duża, ale nowy Opel będzie trudny do pokonania

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.