Konkurenci i ocena końcowa

GAZ

Świetnie zaprojektowane i starannie wykonane wnętrze, oryginalna, rasowa sylwetka, stały napęd na cztery koła, niezłe właściwości terenowe, pewne zachowanie na drodze, sześciocylindrowy silnik o sporej mocy i przyjemnym odgłosie, małe szczeliny montażowe, dyskretny układ ESP, bogate wyposażenie (skóra, nawigacja, ekran dotykowy i okno dachowe w standardzie), umiarkowana masa, dogodne warunki gwarancji, bezramowe drzwi zamykające się z przyjemnym dla ucha odgłosem, wskaźniki witające kierowcę

HAMULEC

Ospała i tylko pięciobiegowa skrzynia automatyczna, kierownica bez regulacji osiowej, nieco zbyt małe fotele kierowcy i pasażera, umiarkowana przestronność kabiny i pojemność bagażnika, wysokie spalanie, kiepskie głośniki systemu audio, niemożność elektrycznego składania lusterek, brak zdalnego otwierania klapy bagażnika.

PROSIMY NIE POWTARZAĆ

Poza publikowanymi sprawdzamy też inne parametry aut. Odkryliśmy np., że Outback na wstecznym osiąga... 100 km/h. Brak ogranicznika sprawia, że jest najszybszy spośród testowanych dotąd samochodów (następne w kolejności są BMW: 645 Ci i 330 Cd z wynikiem 80 km/h). Dziwne, że w dobie troski o bezpieczeństwo producenci na to pozwalają. Kto raz cofał na suchym z gazem do dechy, ten wie: żadne auto (a ściślej ich układ kierowniczy i zawieszenie) nie jest przystosowane do jazdy tyłem z taką prędkością. Nieostrożny ruch kierownicą grozi spotkaniem z krawężnikiem, latarnią lub wywrotką na dach...

KONKURENCI

AUDI ALLROAD 2.7 T

Cena: 287 000 PLN Moc: 250 KM

Mocnego silnika V6 z dwiema turbosprężarkami nie zdławi ani automat ani napęd na cztery koła z układem różnicowym (Torsen). Kosztowne zawieszenie z miechami pneumatycznymi daje wysoki komfort podróżowania i umożliwia zmianę prześwitu, a więc coś, czego nie mają konkurenci. Za swoje atuty - komfort podróżowania, solidne wykonanie i mocny silnik - Audi każe sobie słono płacić.

VOLVO 2.5 T XC

Cena: 211 000 PLN Moc: 210 KM

Widzisz oryginalnie stylizowane wnętrze z praktycznymi pokrętłami i od razu wiesz w czym siedzisz. Za rozdział napędu między osie odpowiada Haldex, który zwykle faworyzuje przednie koła, ale w momencie utraty przyczepności przypomina sobie o tyle (jednak nie na tyle szybko, by nie wyczuć szarpnięcia). Pod maską pracuje się pięciocylindrowy silnik z turbosprężarką o nieco mniejszej mocy od konkurentów. Volvo oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa komfortowe i obszerne wnętrze za cenę sporo niższą niż konkurent z Ingolstadt.

NASZE NOTY

skala 0-8



Stylistyka wnętrza- 7
Wykonanie- 7
Wygląd zewnętrzny- 6,5
Brzmienie silnika- 6
Układ kierowniczy- 6
Hamulce- 6
Zawieszenie- 5,8
Parametry silnika- 5,6
Komfort/ergonomia- 5,6
Skrzynia biegów- 3,5
Przyjemność z jazdy- 6,1
OCENA KOŃCOWA- 6,0
Nudne nadwozia, kiepskie materiały i horrendalne cła... odchodzą w przeszłość. Gwiazdozbiór Plejad z logo Subaru dawno nie świecił takim blaskiem. Nowe Legacy/Outback to największe zaskoczenie od czasu sportowego SVX (gdyby każda generacja była tak dalece lepsza od poprzedniej - Golf VIII musiałby mieć 500 koni). Poza skrzynią biegów i paroma ergonomicznymi niedociągnięciami Legacy/Outback naprawdę nie mają się czego wstydzić. A już z pewnością nie wykończenia i wyglądu. Jeśli to ostatnie jest zasługą nowego stylisty Andreasa Zapatinasa, to trudno o lepsze prognozy na przyszłość. Tak jak zapowiadał szef FHI Kyoji Takenaka - Subaru wreszcie stają się ładne. Zwłaszcza Legacy sedan, które być może przełamie miażdżącą przewagę (9:1) kombi. Kto wie, czy szykującej się do premiery rynkowej wersji 3.0R spec. B, będącej w istocie hybrydą Legacy z WRX-em nie zaparkowalibyśmy na czerwonym polu, tuż za osamotnionym BMW serii 6?