200 km/h, 130 KM, 82 tys. zł
Jeden z najtańszych roadsterów. Stylowa bryła karoserii z długą maską i niską przednią szybą oraz ciekawe wnętrze w stylu retro. Niestety, ma ręcznie składany dach z tkaniny, napęd na przednie koła, a stylizacji, jak na kabriolet, brakuje polotu.
180 km/h, 82 KM, 91 tys. zł
zaletą Smarta jest oryginalność i niewielka masa. Za tylnymi fotelami pracuje malusieńki (0,7 l) silnik z turbosprężarką i demaskującym dźwiękiem. Niestety, układ kierowniczy i mechaniczna, zautomatyzowana skrzynia biegów psują rasowy charakter auta.
+ nieźle, - kiepsko, = przeciętnie
* dane fabryczne, pomiary przeprowadzono z dwiema osobami na pokładzie i pełnym zbiornikiem paliwa, warunki: opony zimowe, temp. -4 st. C
Ergonomiczne wnętrze, uniwersalna karoseria, pewnie pracujący układ jezdny, niewielkie przechyły karoserii na zakrętach, komfortowe zawieszenie, sztywna karoseria, elektrycznie sterowany twardy dach, ciekawa linia karoserii, poprawna pozycja za regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicą, klimatyzacja automatyczna i ESP w standardzie, materiały przyzwoitej jakości, czteroosobowe wnętrze, stylowy zestaw wskaźników z pomiarem temperatury oleju, cena
Bardzo kiepskie wykonanie objawiające się m.in. trzeszczącym wnętrzem, łomotające zawieszenie, multipleks powodujący opóźnienie w działaniu urządzeń elektrycznych, nieprecyzyjnie działająca skrzynia biegów, brak regulacji lędźwiowej w fotelach, niezbyt wygodna pozycja na tylnych fotelach, nieprawidłowe pochylenie pedałów, opornie zamykający się bagażnik, nieintuicyjna obsługa radia za pomocą joysticka sterczącego z kolumny kierownicy, rezonujące głośniki w drzwiach zamykających się z nieprzyjemnym trzaśnięciem.
skala 0-8
To jeden z tych samochodów, którego w ocenie końcowej ciągnie za uszy przyjemność z jazdy w tym wypadku kabrioletem. Kiepską jakość wykonania i nieprecyzyjnie działającą skrzynię biegów rekompensuje ergonomiczne wnętrze i nienagannie pracujące zawieszenie. Jeśli szukacie czteroosobowego kabrioletu, to biorąc pod uwagę wielkość i cenę, Peugeot 307 CC jest atrakcyjną propozycją. Jeśli jednak bardziej zależy wam na dobrym coupé, to lepiej poszukać czegoś innego.
Jak powstaje punktowa ocena końcowa?
Sumujemy punkty z 10 tematycznych kategorii (oprócz "przyjemności z jazdy") i dzielimy na 10. Do wyniku dodajemy punkty przyznane w kategorii "przyjemność z jazdy" i sumę dzielimy na 2. Otrzymany wynik stanowi ocenę końcową.
EURONCAP
Wyniki testu zderzeniowego
* * * *