Kia Picanto

Kia stara się, by marka nie znaczyła K.I.A., czyli kill in action - padł w boju. Jej rozwój zaczyna budzić respekt. Kia czyta się ki-a, ki - rosnący, wschodzący, plus a jak Azja.

Wydawało się, że mały kompakt o cechach minivana przeznaczony dla młodych nabywców znaczy tyle co... nuda. Kia wybrała więc nieprzypadkowy image: młody, energiczny, przyjacielski - taki ma być twój pierwszy samochód. Intrygujący wygląd i dynamika osiągów, ale połączone z wszechstronnością - to atuty Picanto. Duże reflektory i grill, wysokie boki nadwozia i linia okien poprowadzona jak szczyty Pienin. Kia patrzy w stronę charyzmatycznych aut: Cit-roëna C2 czy Lancii Ypsilon, ale nie zapomina o praktycznym Fiacie Panda. Picanto zwraca uwagę przestronnością wnętrza - mieści nawet pięć osób. I może to być... drużyna koszykarzy. Po pierwszych jazdach zobaczymy, czy warto wybrać silnik 1.0 62 KM, czy 1.1 64 KM. W wypadku mocniejszej jednostki 5-biegową skrzynię ręczną można zastąpić 4-biegowym sterowanym elektronicznie automatem. W 2005 r. spodziewajmy się małego diesla 1.1. Producent chwali się, że tarczowe hamulce, przednie wentylowane, zapewniają 41-metrową drogę hamowania 100-0 km/h.

Picanto może być wielozadaniowym autem miejskim pomocnym także w prowadzeniu małego biznesu: 18 różnych schowków, kanapa składana 60:40, w sumie siedem konfiguracji foteli. Skromny bagażnik 157 l po złożeniu tylnych siedzeń ma 882 l. Ale ważniejsza od liczb jest jego aranżacja - wchodzą dwa rowery górskie lub osiem toreb turystycznych.

Auto opracowane z myślą o młodych Europejczykach ma pokryć do końca 2005 r. zapotrzebowanie segmentu w 35-85% zależnie od rynku. Z nowej fabryki w Suhsan wyjedzie 120 tys. sztuk rocznie - z tego 60 tys. trafi w 2004 r. na nasz kontynent. Kia w Europie stara się wprowadzić dobrą jakość: poduszki powietrzne, ABS z EBD oraz mocowanie Isofix w standardzie. Wersję EX wzbogacono m.in. we wspomaganie układu kierowniczego i przednie szyby sterowane elektrycznie. Jednak przed Picanto ciężka walka z małymi mistrzami - Fiatem Pandą i odnowionym Oplem Agilą. Żarty w segmencie A się skończyły.

Młody, przyjacielski, energiczny - taki ma być twój pierwszy samochód. Po prostu Picanto

Opinia Auto+

Małe auto, duże możliwości - nowy samochód dla nowo upieczonego kierowcy

Więcej o:
Copyright © Agora SA