+ nieźle, - kiepsko, = przeciętnie
0-130-0 - 20,1** s =
0-100: 10,3** s (9,0*) =
100-0: 41,9/42,1** m (hamulce zimne/rozgrzane - opony zimowe) -
V max: 200 km/h* =
Spalanie (cykl mieszany): 12,2 l/100 km* =
Obroty silnika przy 100 km/h na V biegu: 1850 ++
Obroty kierownicy (od oporu do oporu): 2,8 =
Średnica zawracania (lewo/prawo): 10,3/10,4 m =
Rozkład ciężaru na osie: przód 52,1%, tył 47,9% ++
Prześwit statyczny: 20 cm (+3/-1,5 cm) ++
Prześwit dynamiczny: ok. 17,5 cm ++
Dystans parkingowy: 60 cm +
Szczeliny między blachami karoserii: 3 mm +
* dane fabryczne
** opony zimowe
Dynamiczna sylwetka, efektowne wskaźniki, wysmakowany kokpit z dopracowanymi detalami, świetna ergonomia, stały napęd czterech kół, silnik o doskonałej kulturze pracy, perfekcyjne wyciszenie wnętrza, wygodne fotele i dużo miejsca na tylnej kanapie, spory i doskonale widoczny ekran nawigacji, rewelacyjnie brzmiący sprzęt audio, bogate wyposażenie, elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika, wąskie szczeliny montażowe, świetnie spisujące się zawieszenie powietrzne, mnogość schowków, niski Cx, szybkie światła "stop", dogodne warunki gwarancji
Tylko jeden silnik w ofercie, ograniczone własności terenowe (brak reduktora i blokady mostów), brak szóstego biegu, umiarkowana skuteczność hamulców, umiarkowana pojemność bagażnika, dość wysokie zużycie paliwa, niewyłączalny ESP, ręczny uruchamiany nogą, wysoka cena
EuroNCAP jak dotąd nie przeprowadziło testu zderzeniowego. Z kolei NHTSA przyznało mu trzy na pięć możliwych gwiazdek. To oznacza, że średnio co piątemu Lexusowi RX 300 zdarza się przewrócić na dach lub przekoziołkować podczas wypadku.