Werdykt

Wygrywa drogi Volkswagen Polo. Dlaczego? Ma najlepszą jednostkę napędową, jest bardzo dobrze wykończony i obszerny.

To samochód, którym wygodnie jeździ się w mieście, a w razie potrzeby sprawdzi się także w dłuższej podróży.

Opel Corsa uplasował się na drugiej pozycji. Jego główne atuty to niska cena i niezły układ jezdny.

Miejskie Renault Clio miało szansę odegrać większą rolę w tej konfrontacji. O niepowodzeniu przesądziły brak możliwości dokupienia układu ABS i bocznych poduszek w najtańszej odmianie Free oraz niezbyt funkcjonalne wnętrze. Szkoda, bo to dynamiczny i przyjemnie jeżdżący samochód.

Citroen C3 uzbierał zaledwie o jedną dziesiątą małego punktu mniej niż Clio. Główne zalety Citroena to niewielkie zużycie paliwa i obszerne wnętrze. Najpoważniejszą wadą tego samochodu jest nieprecyzyjny układ jezdny.

Efektowny wygląd i przestronne wnętrze nie rekompensują zaledwie średnich właściwości jezdnych i wysokiej ceny.

Miejski Opel wyróżnia się niską ceną, ale ma przeciętne osiągi i wygląd oraz niezbyt przestronne, choć nieźle wykończone wnętrze.

Ten niedrogi samochód świetnie się prowadzi, ma jednak zbyt ciasne i niezbyt wygodne wnętrze oraz za mały bagażnik.

Doskonałe prowadzenie, dynamiczny silnik, a do tego przestronne i dobrze wykończone wnętrze. Jedyną poważną wadą jest wysoka cena.