Peugeot 407

Gdy koncerny motoryzacyjne tworzą auta tak podobne do siebie, Francuzom udało się zbudować absolutnie niepowtarzalny i piękny samochód - Peugeot 407.


Kiedy we wstecznym lusterku ujrzysz samochód przypominający Ferrari, ale zamiast konia na masce będzie lew, nie miej wątpliwości - to Peugeot 407.

Auto ma długość 4676 mm, co przy rozstawie osi 2725 mm (o 25 mm większym niż w poprzedniku) daje dość obszerne wnętrze. Część elementów poszycia, np. pokrywę silnika, wytłoczono z aluminium. Mimo to "407" nie jest lekkim autem - waży od 1415 do 1541 kg. We wnętrzu auta króluje luksus. Obszerne fotele oraz brak tunelu w tylnej części podłogi zapewniają wygodę podróżowania. Wygląd konsoli środkowej - z liniami przecinającymi się pod kątem prostym - sugeruje, że styliści Peugeota 407 zapatrzyli się na rozwiązania stosowane w Oplu Vectrze.

Do wyboru będą cztery jednostki benzynowe oraz dwa turbodiesle. Najmniejsza z nich, o pojemności 1,8 l, rozwija moc 117 KM, a topowa 3.0 V6 ze zmiennymi fazami rozrządu - 211 KM. Silniki benzynowe 2.0, 2.2 oraz 3.0 V6 mogą współpracować z automatyczną sześciobiegową skrzynią typu Porsche Tiptronic System. Mniejsza z jednostek wysokoprężnych 1.6 HDi osiąga moc 110 KM i ma 16-zaworową głowicę oraz sprężarkę o zmiennej geometrii. Większy silnik 2.0 HDi osiąga moc 136 KM przy tak samo rozwiązanym doładowaniu. Obydwie jednostki spełniają wyśrubowaną normę ekologiczną Euro IV (będzie obowiązywać od 2005 roku). W przyszłości do produkcji ma wejść całkowicie nowy silnik wysokoprężny 2.7 HDi V6. Podobnie jak silniki 1.6 HDi i 2.0 HDi powstał we współpracy z Fordem.

Dużo uwagi poświęcono dopracowaniu elementów zawieszenia. Zastosowano podwójne wahacze poprzeczne z przodu oraz oś wielowahaczową z tyłu. Wiele elementów wykonanych zostało z aluminium, co poprawia szybkość reakcji układu jezdnego na zmienne warunki drogowe. W najdroższej wersji V6 samochód będzie miał amortyzatory ze zmienną siłą tłumienia o dziewięciu różnych charakterystykach. Wspomaganie kierownicy jest progresywne.

Peugeot już tradycyjnie zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Model 407 może być wyposażony w dziewięć poduszek powietrznych, ESP drugiej generacji oraz wiele innych dodatków. Wszystkie odmiany Peugeota 407 mają ABS z korektorem siły hamującej oraz "asystenta" hamowania.

OPINIA auto+

Całkowicie nowatorskie nadwozie Peugeota 407 wysoko ustawiło poprzeczkę w światowej stylizacji samochodów

DANE TECHNICZNE



Peugeot 4071.82.02.23.0 V61.6 HDi2.0 HDi
silnik:benzynowy 1749 cm3benzynowy 1997 cm3benzynowy 2230 cm3benzynowy 2946 cm3turbodiesel 1560 cm3turbodiesel 1997 cm3
moc maksymalna:117 KM (86 kW)136 KM (100 kW)160 KM (118 kW)211 KM (155 kW)110 KM (81 kW)136 KM (100 kW)
-przy 5500 obr/minprzy 6000 obr/minprzy 5650 obr/minprzy 6000 obr/minprzy 4000 obr/minprzy 4000 obr/min
maksymalny moment obrotowy:163 Nm190 Nm217 Nm290 Nm240 Nm320 Nm
-przy 4000 obr/minprzy 4100 obr/minprzy 3900 obr/minprzy 3750 obr/minprzy 1750 obr/minprzy 2000 obr/min
prędkość maksymalna:b.d.*212 km/h220 km/h235 km/hb.d.*208 km/h


Szyba czołowa mocno przesunięta do przodu to charakterystyczna cecha koncepcji cab forward

Tablica przyrządów jest przejrzysta i ergonomiczna

Bagażnik ma pojemność 407 l

Więcej o: