Wyniki, dane techniczne

plusyminusy

+wysoka kultura pracy silnika
+przestronne wnętrze
+dobra jakość wykonania
-przeciętna pojemność bagażnika
-utrudnione sterowanie nawiewiem
-smutne kolory wnętrza
Cena wersji podstawowej Peugeot 307 HDi 110 KM XT 72 700 zł

Wyposażenie: Standard: sześć poduszek powietrznych, ABS, ESP, klimatyzacja ręczna, centralny zamek z pilotem, wspomaganie kierownicy o zmiennej sile, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, radioodtwarzacz CD, automatyczne światła i wycieraczki, przednie fotele z możliwością regulacji wysokości - wyposażone w podłokietniki, szuflady pod fotelami, tylny podłokietnik ze schowkiem, gniazdo zasilania w bagażniku, światła przeciwmgielne, siatka do bagażnika, welurowa tapicerka

Opcje płatne: lakier metaliczny 1300 zł,

elektrycznie odsuwany dach 3000 zł,,

zmieniarka płyt CD 1370 zł.

Cena wersji na zdjęciach Peugeot 307 HDi 110 KM XSI 83 400 zł

Wyposażenie: Standard: wyposażenie wersji XT plus alarm, centralny zamek z dodatkowym zabezpieczeniem, automatyczna klimatyzacja, kierownica obszyta skórą, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane tylne szyby, elektrycznie składane lusterka, podgrzewane przednie fotele , spryskiwacze reflektorów, tapicerka częściowo skórzana, aluminiowe obręcze

inne wersje

Jeśli masz sportowe ambicje, polecam usportowioną odmianę XSI. Kosztuje 83 400 zł, ale lista wyposażenia standardowego jest jeszcze dłuższa niż wersji XT. Wolisz praktyczny samochód? Wybierz funkcjonalne kombi (z 90-konnym silnikiem HDi, w wersji XS - 65 100 zł) lub ekstrawagancką - z racji panoramicznego szklanego dachu - odmianę SW (w wersji Premium - 80 600 zł), która wyróżnia się tym, że może nią podróżować siedem osób

DANE TECHNICZNEPeugeot 307 HDi 110 KM
segment rynku: klasa C
nadwozie: hatchback, 5-drzwiowe
silnik: 1997 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy,
8-zaworowy, turbodoładowany moc maksymalna: 110 KM (79 kW) przy 4000 obr/min
maksymalny moment obrotowy: 250 Nm przy 1750 obr/min
przyspieszenie 0-100 km/h: 12,7 s
prędkość maksymalna: 191 km/h
skrzynia biegów: ręczna, 5-stopniowa
napęd: na koła przednie
zawieszenie: przód - kolumny McPhersona
zawieszenie: tył - wahacze wleczone połączone belką skrętną
hamulce: tarczowe, przednie wentylowane
nadwozie (dł./szer./wys.): 4200x1745x1510 mm
ogumienie: 195/65 R 15
masa własna/ładowność: 1296/500 kg
pojemność bagażnika: 340/1330 l
pojemność zbiornika paliwa: 60 l
zużycie paliwa: 7,0/4,2/5,2 l/100 km
zasięg: 1154 km


POMIARY TESTOWE mierzone przy temp. -7°C, na mokrej nawierzchni, samochód wyposażony w opony zimowe
przyspieszenie 0-80 km/h: 7,5 s 0-100 km/h: 10,9 s; 0-120 km/h: 15,3 s 0-400 m: 17,7 s
elastyczność 80-100 km/h: 4,2 s (IV bieg) 100-120 km/h: 5,9 s (V bieg)
droga hamowania 100-0 km/h: 51,7 m
zużycie paliwa w mieście: 8,0 l/100 km
na trasie: 6,4 l/100 km
średnie: 7,2 l/100 km
minimalne: 6,0 l/100 km
maksymalne: 9,7 l/100 km
głośność we wnętrzu 60 km/h: 60,4 dB (III bieg)
100 km/h: 65,6 dB (IV bieg)
100 km/h: 63,7 dB (V bieg)
130 km/h: 72,7 dB (V bieg)
na biegu jałowym: 44,1 dB
przy 1000 obr/min: 46,2 dB
przy 2000 obr/min: 56,3 dB
przy 3500 obr/min: 63,8 dB
przy obrotach maksymalnych: 74,4 dB


Auto + pieniądze

gwarancja na pojazd 12 miesięcy
na perforację 12 lat
na lakier 3 lata
ograniczenie przebiegu brak
możliwość przedłużenia do 2 lat (w promocji)


EKSPLOATACJA

pierwszy przegląd (po 20 tys. km) 379 zł
koszt pełnego baku * 168 zł
koszt rocznej eksploatacji: -
przebieg 15 tys. km/30 tys. km
paliwo * 3024 zł/6048 zł
przegląd -/379 zł
razem 3024 zł/6427 zł
* olej napędowy, 2,80 zł/l, Orlen, 25.02.2003

ubezpieczenie pakiet OC/AC/NW

promocja u dealerów Peugeota 0 zł

lub pakiet Hestii 5,3-6,4%

Testowana wersja 307 XT okazała się bardziej dynamiczna, niż podaje producent

Peugeot 307 z mocnym turbodieslem jest drogi, ale koszty codziennej eksploatacji są niższe niż wersji benzynowej

W testach EuroNCAP Peugeot 307 uzyskał cztery z pięciu możliwych gwiazdek

Wynikmax *****i
koszty i wyposażenie ****
jazda ****
funkcjonalność i jakość ****
bezpieczeństwo ****1/2
werdykt ****