Wyniki, oceny, dane techniczne

Cena wersji polecanej z dostępnych w Polsce Mazda 2 1.4 Core+ : 50 490 zł
Wyposażenie:

Standard: poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne, ABS, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, mocowanie fotelików dziecięcych Isofix na skrajnych miejscach z tyłu, regulacja wysokości fotela kierowcy, trzy bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa z tyłu, system odłączania pedałów w razie zderzenia, radioodtwarzacz ze sterowaniem przy kierownicy, filtr przeciwpyłkowy, oparcie fotela pasażera składane w stolik, relingi dachowe

Dopłacisz: ręczna klimatyzacja 3500 zł, lakier metaliczny 1600 zł

DANE TECHNICZNE Mazda 2 1.6 Core+
segment rynku: minivan
nadwozie: minivan, 5-drzwiowe
silnik: 1596 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy
moc maksymalna: 100 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
maksymalny moment obrotowy: 146 Nm przy 4000 obr/min
przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s
prędkość maksymalna: 181 km/h
skrzynia biegów: ręczna, 5-biegowa
napęd: na koła przednie
zawieszenie: przód - kolumny McPhersona, tył - belka skrętna
hamulce: przód - tarczowe wentylowane, tył - bębnowe
ogumienie: 195/50 R 15
nadwozie (dł./szer./wys.): 3925x1680x1545 mm
rozstaw osi: 2490 mm
średnica zawracania: 10,5 m
masa własna: 1050 kg
ładowność: 445 kg
pojemność bagażnika: 267/1044 l
pojemność zbiornika paliwa: 45 l
zużycie paliwa (średnie): 6,9 l/100 km
zasięg: 652 km
POMIARY TESTOWE *

przyspieszenie -
0-80 km/h: 7,6 s
0-100 km/h: 10,5 s
0-120 km/h: 23,3 s
0-400 m: 21,6 s
elastyczność -
80-120 km/h: 10,8 s (IV bieg)
80-120 km/h: 17,1 s (V bieg)
droga hamowania 100-0 km/h: 37,8 m
zużycie paliwa (średnie): 7,2 l/100 km
głośność we wnętrzu -
60 km/h: 63 dB
100 km/h: 69 dB
130 km/h: 73 dB


* mierzone przy temp. 21°C na suchej nawierzchni, samochód wyposażony w opony letnie

Auto + Pieniądze

GWARANCJA -
na pojazd 3 lata
na perforację 12 lat
na lakier 3 lata
ograniczenie przebiegu 100 tys. km
możliwość przedłużenia brak
EKSPLOATACJA -
pierwszy przegląd (po 20 tys. km) 450-500 zł
koszt pełnego baku * 202 zł
koszt rocznej eksploatacji: przebieg 15 tys. km/30 tys. km
paliwo * 3748 zł/7496 zł
przegląd -/450-500 zł
razem 3748 zł/do 7996 zł
* benzyna bezołowiowa 3,47 zł/l, Orlen, 5.05.2003

UBEZPIECZENIE pakiet OC/AC/NW -
oferowane u dealerów Mazdy 7,5%
KREDYT -
oferowany u dealerów Mazdy 12,9%
Rywale

Honda Jazz

To najgroźniejszy konkurent. Ma bardzo ciekawie zaprojektowane wnętrze, dobre zawieszenie i znakomity silnik. Wadą jest wysoka cena - japoński miejski minivan czeka na chwilę, gdy spadną opłaty importowe. W Polsce można nabyć tylko jedną odmianę silnikową - 1.3 o mocy 83 KM. Cena: 51 900 zł

Ford Fiesta

Skierowany do liczniejszej grupy klientów i tańszy. Oferowany z szerszą paletą silników, przynajmniej w założeniu, w salonach nie ma bowiem jeszcze benzynowej 100-konnej wersji 1.6. Ponadto, takie same jak w Mazdzie 2, jednostki - benzynowa 1.4 80 KM i diesel 1.4 68 KM. Ceny: 40 950-58 250 zł

Toyota Yaris Verso

Pierwszy minivan powiązany konstrukcyjnie z samochodem segmentu B. Produkowany w Japonii model zapewne zyska większą popularność, jeśli Polska przystąpi do UE - wraz z obniżeniem cła zmaleje jego cena. Oferowany w Polsce tylko z jednym silnikiem - benzynowym 1.3 o mocy 86 KM. Cena: 59 566 zł

Opel Meriva

Podobnie jak Mazda 2, Meriva to nowość na rynku. Od japońskich rywali jest większa i bardziej funkcjonalna. Obecnie dostępna tylko z silnikami benzynowymi 1.6 o mocy 87 KM, 1.6 16V 100 KM i 1.8 125 KM. Przewidziano też 100-konnego turbodiesla 1.7 DTI. Ceny: 49 950-60 850 zł



Plusyminusy

+ dynamiczny silnik
+ wysoka jakość wykończenia
+ dobre prowadzenie
- niewielki bagażnik
- ubogie wyposażenie seryjne
- powiązanie standardu wersji wyposażenia z wersjami silnikowymi
Oceny (max *****)

koszty i wyposażenie *** 1/2

jazda ****

funkcjonalność i jakość ****

bezpieczeństwo ****

werdykt ****