Opel Vectra Kombi 2.2 Direct Ecotec

Najpierw była Vectra sedan, później hatchback GTS i Signum - wersja o wydłużonym nadwoziu. Teraz przyszedł czas na kombi. Sądząc po powodzeniu innych modeli Opla z taką karoserią, nowe auto ma szansę na sukces.
To jedno z najdłuższych aut w klasie średniej - ponad 4,8 m. Płytę podłogową przejęto z Signum. Jest ona dłuższa o 130 mm niż w sedanie i hatchbacku. O tyle samo wzrósł rozstaw osi. Zwis tylny wydłużono o 97 mm, aby wygospodarować dodatkową pojemność bagażnika (530/1850 l). Najczęściej w autach tej klasy otrzymuje się powierzchnię ładunkową o długości około 1800 mm, natomiast w Vectrze - 2046 mm. Tylne zawieszenie tak skonstruowano, że szerokość pomiędzy nadkolami wynosi aż 1079 mm. Pod podłogą bagażnika znajduje się schowek, w którym zmieści się nawet... para kaloszy. Pokrywa bagażnika jest otwierana elektrycznie.

Wydawałoby się, że wyrośniętą Vectrę powinno prowadzić się trudniej. Nic bardziej mylnego. Zwiększenie wymiarów nie wpłynęło ani na jej zwrotność, ani na zachowanie na drodze. Vectrę w wersji kombi prowadzi się tak samo łatwo jak odmianę sedan lub hatchback. Samochód pewnie pokonuje zakręty, a przy bardziej dynamicznej jeździe kierowcy niezauważalnie pomaga najnowszej generacji system kontroli trakcji ESP plus.

Pod maskę Vectry trafiły do wyboru cztery jednostki benzynowe oraz trzy turbodiesle. Nowością wśród tych pierwszych jest 2.2 Direct Ecotec o mocy 155 KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która zużywa 6% mniej benzyny niż jej zasilana tradycyjnie poprzedniczka - 2.2 Ecotec. Od kwietnia przyszłego roku silniki wysokoprężne 1.9 CDTI 150 KM z bezpośrednim wtryskiem będą wyposażane w bezobsługowy filtr cząstek stałych, dzięki czemu spełnią normę toksyczności spalin Euro IV. Z jednostkami napędowymi mogą współpracować trzy rodzaje przekładni: ręczna 5-biegowa, bezstopniowa CVTronic lub 5-stopniowy automat.

Opel Vectra Kombi na polskim rynku jest dostępny od grudnia. Za najtańszą wersję trzeba zapłacić 81 500 zł.

DANE TECHNICZNE.
Opel Vectra Kombi.
2.2 Direct Ecotec.
segment rynku:klasa D
nadwozie:kombi, 5-drzwiowe
silnik:benzynowy 2198 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy
moc maksymalna:155 KM (114 kW) przy 5600 obr/min
maksymalny moment obrotowy:220 Nm przy 3800 obr/min
przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s
prędkość maksymalna: 212 km/h
nadwozie (dł. /szer./wys.):4822x1798x1500 mm
rozstaw osi: 2830 mm
skrzynia biegów: ręczna, 5-biegowa
napęd: na koła przednie
zużycie paliwa (średnie): 8,1 l/100 km


OPINIA auto+

Jeżeli szukasz dużego

i nowoczesnego kombi o ciekawej stylizacji, to Vectra Kombi

jest doskonałą propozycją