VW Corrado Magnum | Zakręcona historia dwóch prototypów

Volkswagen Corrado to doskonały materiał na youngtimera. Mało kto wie, że wyprodukowano dwa prototypy z nadwoziem kombi
Mazda 626 Najczęściej złomowane auta w Niemczech

Pamiętacie Corrado? Niemiecka firma Marold Automobili GmbH postanowiła w latach 90-tych wyprodukować krótką serię tego modelu w wersji Sportwagon. Zaplanowano serię 100 egzemplarzy jednak na planach i dwóch prototypach pozostało. Koszty przebudowy, które sięgały 22 tys. niemieckich marek (około 50 tys. złotych) okazały się zbyt duże. Przygotowany do produkcji projekt Magnum zatrzymano.

Początkowo chciano sprzedać całość - przygotowaną linię produkcyjną, dokumenty projektowe i dwa prototypy - za 3,2 mln marek (około 7 mln złotych). Nie było jednak chętnych. W 2006 roku podczas wyprzedaży podupadłej firmy Marold Automobili GmbH (przekształconej w PEGAM) po raz kolejny próbowano bezskutecznie sprzedać dwa egzemplarze Magnum. Rok później, w 2007 r. amerykański kolekcjoner natknął się na przerobione Volkswageny w firmie zajmującej się rozbieraniem złomowanych aut i dosłownie w ostatniej chwili uratował je przed zniszczeniem. Nie wywiózł ich jednak do USA tylko zostawił w Holandii do 2014 roku. Dopiero wtedy zostały przetransportowane za Atlantyk. Teraz obydwa Corrado Magnum pojawiły się na sprzedaż u dilera luksusowych samochodów w Nowym Jorku z ceną 50 tys. dolarów każdy.

Egzemplarze nieznacznie różnią się od siebie. Mają różną stylizację felg, inne wyposażenie wnętrza i różny przebieg (8000 km i 43 000 km). Magnum mogą pomieścić nawet 490 litrów bagażu. Tylne lampy pochodzą z modelu Audi. Do napędu służą legendarne silniki G60 wyposażone w sprężarkę mechaniczną, oferujące maksymalną moc 160 KM.

 

ZOBACZ TAKŻE:

Czarne chmury zbierają się nad Volkswagenem Garbusem

Volkswagen Beetle Dune

INNE LINKI

Volkswagen Tiguan | Polskie ceny

Nowy silnik 1.5 TSI od Volkswagena

Omijaj je szerokim łukiem | Najgorsze silniki Diesla

Tak będą wyglądały Volvo serii 40

Zdjęcie Continental ContiPremiumContact 2 195/60/R15 88H Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 195/55/R15 85V Zdjęcie Goodyear EFFICIENTGRIP 235/50/R17 96W
Continental ContiPremiumCon... CONTINENTAL ContiPremiumCon... Goodyear EFFICIENTGRIP 235/...
Sprawdź ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (10)
VW Corrado Magnum | Zakręcona historia dwóch prototypów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Zenon

    Oceniono 8 razy 4

    "Mało kto wie, że wyprodukowano dwa prototypy z nadwoziem kombi". W tym przypadku trafniejsze byłoby określenie rodzaju nadwozia jako shooting break, jako pewnej charakterystycznej odmiany nadwozia kombi.

  • Gość: rnr

    Oceniono 1 raz 1

    wersja kombiwar

  • Gość: mer-llink

    Oceniono 6 razy 0

    Panie Bonerze Błażeju: napisał Pan wypracowanko w gimnazjalnym stylu "Urodził się, żył, umarł".
    Ale pozostaje pytanie: no i co z tego?

    P.S. Jakaś pointa?
    Jakiś wniosek?
    Cokolwiek?

  • Gość: rks

    Oceniono 1 raz -1

    To łatwe ; Corrado kombi ale generalnie wygląd z d upy .

  • Gość: przegość

    Oceniono 3 razy -1

    Jak zwykle u VW wyszło wielkie G.

  • blue911

    Oceniono 9 razy -3

    Lubie VW,ale to autko wyglada ohydnie! Tylko Hamarykan mogl sie na takie cos nabrac.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX