Novol Classicauto Cup 2014 | Biała Podlaska | Relacja

Po drugiej rundzie NOVOL Classicauto Cup rozegranej pod koniec maja w formie Rajdu Magurskiego, cykl powrócił do formuły zawodów torowych. Tym razem, 29 czerwca na lotnisku w Białej Podlaskiej, na starcie trzeciej eliminacji stanęły 103 oldtimery i youngtimery podzielone na grupy oraz klasy pojemnościowe
Novol Classicauto Cup 2014 | Tor Kielce | Relacja

Charakter prób sportowych był inny niż podczas pierwszej imprezy tego sezonu w maju na Torze Kielce. Osiągano znacznie większe prędkości, a długość odcinków specjalnych przekraczała 4,5 km. Zawodnikom sprzyjała słoneczna i niezbyt upalana pogoda. Skala byłego wojskowego lotniska w Białej Podlaskiej pozwoliła wprowadzić innowację w Pucharze gorąco przyjętą  przez uczestników: przez cały dzień dostępny był wydzielony i zabezpieczony oddzielny odcinek testowy o długości ponad 2 km, na którym wszyscy chętni mogli do woli rozgrzewać opony i szlifować umiejętności. Po rozegraniu 6 prób sportowych przyszedł czas na nagrodzenie laureatów. W Grupie 1. Oldtimer Classic zwyciężył Bartosz Janik na Mercedesie 190E 2.3-16 (tryumfował także w wewnętrznym pucharze Classicauto Mercedes Challenge). W Grupie 2. Oldtimer Sport wygrał „czarny koń” zawodów, Piotr Wójcik na pięknym i wspaniale ryczącym Dodge'u Challenger. Grupa 3. Youngtimer Classic, tym razem wyraźnie słabiej reprezentowana, padła łupem faworyta Adama Augustyniaka na BMW E30 325e. W Grupie 4. Youngtimer Sport ze sporą przewagą zwyciężył Paweł Wójtowicz na Porsche 944 Turbo, a w Grupie 5. Youngtimer T4WD (auta powyżej 1,9-litra z doładowaniem i napędem na 4 koła) Tomasz Doroba na Subaru Legacy. Wśród aut pozaregulaminowych (Grupa Open) najszybszy był Wojciech Twaróg na Mitsubishi Lancer Evo 6 TM.

Na starcie drugiej w tym sezonie odsłony cyklu Classicauto Mercedes Challenge (CMC) rozgrywanego w ramach NOVOL Classicauto Cup stanęło 10 Mercedesów. Jak zwykle silną grupę stanowiły cztery 190-ki 2.3-16 z silnikami Coswortha. Bojowe wrażenie robiło solidnie przygotowane do sportu W108 280 SE 3,5 z 1971 roku (najstarszy Mercedes w stawce).  Biorąc pod uwagę współczynniki wyrównujące szanse wszystkich modeli Mercedesa, na dwie próby przed końcem, czasy czterech pierwszych zawodników mieściły się w 3 sekundach! Finalnie wygrał zeszłoroczny mistrz CMC, wspomniany wcześniej Bartosz Janik, wyprzedzając o 4 sekundy Ernesta Nowaka na W123 280 CE, który z kolei jedynie o 3 sekundy zdystansował trzeciego w klasyfikacji Marcina Miziaka na 190E 2.3-16. Tryumfator z poprzednich zawodów Rafał Michura był tym razem dopiero szósty, a dobre czwarte miejsce zajął Cezary Nowak na W108. Kolejna okazja do rywalizacji w NOVOL Classicauto Cup to zawody w Nowym Mieście nad Pilicą 9 sierpnia, a w CMC także wcześniej, w Toruniu, 12-go lipca. Więcej informacji i pełne wyniki na www.classicautocup.pl

ZOBACZ TAKŻE:

Wideo | Życie jak w grze NFS Porsche

Więcej o: