Novol Classicauto Cup 2014 | Tor Kielce | Relacja

Na pierwszych zawodach Novol Classicauto Cup w tym sezonie stawiło się aż 150 aut zabytkowych i youngtimerów. Przybyło też sporo kibiców, wśród których wielu przyjechało własnymi ciekawymi autami
Novol Classicauto Cup 2014 i Classicauto Mercedes Challenge

Warunki na Torze Kielce sprzyjały zawodnikom tylko przez pół dnia, później rzęsisty deszcz zamienił tor w lodowisko. Nie wpłynęło to jednak na poziom zmagań, a jedynie podkręciło emocje. Spadło tempo przejazdów ale rozpoczął się niezaplanowany konkurs driftingu. Szczęśliwcy posiadający „mokre” opony najmniej odczuli zmianę warunków i sporo zyskali podczas ostatnich dwóch przejazdów.

Wśród aut zabytkowych oryginalnych tryumfował Bartosz Janik na Mercedesie 190E 2.3-16. Wyprzedził Rafała Michurę na Mercedesie W123 280 CE i Piotra Sobieskiego na Golfie GTI. W stawce samochodów zabytkowych modyfikowanych najszybciej pojechał Jerzy Nowakowski na BMW 2002 Ti. Za nim uplasowali się dwaj kierowcy Mercedesów 190E 2.3-16, Marcin Miziak i Jarosław Kowalski. W Grupie 3 Youngtimer Classic wygrał Adam Augustyniak na BMW E30 325e przed Michałem Siewiorem na Toyocie MR2 i Pawłem Krajewskim na Peugeocie 205 Gti. Grupa 4 Youngtimer Sport padła łupem Krzysztofa Głowali na Maździe 323 GTR. Kolejne miejsca zajęli Marcin Staniak na BMW 318 iS i Marcin Biały na BMW 320 iS. W nowej w tym roku Grupie 5 Youngtimer T4WD zwyciężył Sebastian Kwiecień na Subaru Imprezie przed Aleksandrem Gołębiem na Mitsubishi Lancer Evo III RS i Tomaszem Dorobą na Subaru Legacy. Najszybszym zawodnikiem Grupy 6 Open był Łukasz Kępa na Hondzie Civic. Drugie miejsce zajął Maciej Nowopolski na Mitsubishi Lancer, a trzecie Dariusz Pyda także na Mitsubishi Lancer.


Majowy Classicauto już w sprzedaży


Podium klasyfikacji Classicauto Mercedes Challenge (na starcie stanęło 13 Mercedesów) wyglądało dość zaskakująco, choć tryumfator Rafał Michura na W123 280 CE (z automatyczną skrzynią biegów!) już w zeszłym sezonie pokazywał pazury. Po przeliczeniu stosownych współczynników wyrównujących okazał się na Torze Kielce najszybszy, wyprzedzając Bartosza Janika na 190E 2.3-16 i Tomasza Niejadlika na... 90-konnym W124 250D.

Kolejna eliminacja Novol Classicauto Cup to Rajd Magurski (30-31 maja). Więcej informacji i pełne wyniki na www.classicautocup.pl

ZOBACZ TAKŻE:

Mają 30 lat i są jak klasyki

Więcej o: