BMW M5, które miało nie powstać

BMW kontynuuje obchody 30-lecia modelu M5. Tym razem fani modelu otrzymali dawkę ciekawych informacji na temat generacji E39
BMW M5 - test | Pierwsza jazdaBMW M5 - test | Pierwsza jazda

BMW M5 (E39) często określane jest jako najlepsze M5 w historii. Było produkowane od 1998 do 2003 roku. Jak się okazuje model ten był bardzo bliski tego, żeby w ogóle nie powstać. Alexander Hildebrandt z zespołu BMW powiedział, że "szefostwo marki było na początku przeciwko konstruowaniu tego auta. Jednak nasz obecny szef Karlheinz Kalbfell nie chciał nawet dopuścić do siebie negatywnej odpowiedzi na ten projekt." Połączył on swoje działania z inną ważną postacią w Monachium. Carl-Peter Forster, który był wtedy odpowiedzialny za rozwój nowych projektów BMW wsparł działania na rzecz budowy nowego M5.

Sprawdź cenę używanego BMW M5

Kiedy udało się zachęcić zarząd żeby zmienił decyzję, do pracy zabrali się inżynierowie BMW M Gmbh. Na początku rozważano kilka możliwości w sprawie jednostki napędowej, która miała znaleźć się pod maską M5. Jako pierwsza odpadła opcja wolnossącej, rzędowej "szóstki". Zostały więc dwie możliwości - turbodoładowana sześciocylindrowa jednostka lub wolnossące V8. Wybór padł oczywiście na "V-ósemkę", która z pojemności 4.9-litra była wstanie wygenerować 400 KM i 500 Nm.

Jak się okazało, decyzja o produkcji trzeciej generacji M5 okazała się słuszna, a obecnie E39 M5 w dobrym stanie jest już łakomym kąskiem dla miłośników starszych modeli marki z Monachium.

ZOBACZ TAKŻE:

Wideo | 30 lat BMW M5

Wideo | 30 lat BMW M5

Więcej o: