Model z silnikiem wysokoprężnym 1,1 l o mocy 75 KM, który niespiesznie i bez napinki wykonuje swoją pracę (15,5 s do setki, maks. 160 km/h), spala w mieście 4,5 l/100 km, poza nim 3,5 l/100, a średnio 3,9 l/100 km. Taki model w wersji trzydrzwiowej kosztuje 44900 zł. Mając tak wygórowane wymagania co do tak niskiego spalania, nie uda nam się kupić oszczędniejszego i tańszego auta.
ZOBACZ TAKŻE:
Ten i wiele innych samochodów znajdziesz na Autotraderze
Fortwo to jedyne auto w tym zestawieniu z dwuosobowym nadwoziem, napędem na tylne koła i silnikiem umieszczonym z tyłu. Tak naprawdę to silniczkiem, bo ten turbodieselek ma 0,8 l pojemności i 54 KM. Spalanie? Niezależnie od tego, czy jeździmy w mieście, w trasie czy tu i tu, średni apetyt na paliwo według danych fabrycznych wynosi 3,3 l/100 km. Niezależnie też od wszystkiego, osiągów w tym aucie brak, a właściwie są, ale są mierzone stopniem erozji skał (16,8 s do setki, maksymalnie 135 km/h). Tym autem nie można nawet rozwinąć maksymalnej dozwolonej prędkości na autostradzie, hello! Wszystko za 45900 zł.
ZOBACZ TAKŻE:
Ten i wiele innych samochodów znajdziesz na Autotraderze
Koreańsko-amerykański maluch, który wyposażony jest w silnik wysokoprężny 1,3 l 75 KM, spala średnio 3,8 l. W mieście potrzebuje 4,3 l/100 km, a poza miastem 3,4 l/100 km. Aby oszczędzać na stacjach, trzeba zostawić u dilera Chevroleta minimum 46490 zł. Jak na razie Aveo jest najzrywniejsze w zestawieniu (14,2 s do setki) i prawie najszybsze (maks. 162 km/h).
ZOBACZ TAKŻE:
Ten i wiele innych samochodów znajdziesz na Autotraderze
Nowa Panda z klekotem 1,3 l 75 KM kosztuje minimum 47990 zł. Spalanie? W mieście 4,7 l, poza nim 3,3 l, a średnio 3,9 l/100 km. Osiągi? Niemalże rewelacyjne, biorąc pod uwagę to, co reprezentują równie tani i równie oszczędni rywale (12,8 s do setki, maks. 168 km/h).
ZOBACZ TAKŻE:
Ten i wiele innych samochodów znajdziesz na Autotraderze
Renault Clio z silnikiem 1,5 l dCi 75 KM ma średni apetyt na paliwo rzędu 4 l/100 km (miasto - 4,8 l, trasa - 3,5 l/100 km). Sprint do setki trwa 15 s, a prędkość maksymalna to 165 km/h. Wszystko za 49850 zł.
ZOBACZ TAKŻE:
Ten i wiele innych samochodów znajdziesz na Autotraderze
Tak naprawdę ten model nie powinien się znaleźć w naszym zestawieniu, bo choć cenowo się mieści (49300 zł), to jego spalanie jest zbyt wysokie (średnio 4,2 l/100 km). Ale jeśli przymkniemy oko na te 0,2 l ponad naszą niemoralnie wyśrubowaną normę, to kupno tego Opla można rozważyć, tym bardziej jest jako tako żwawy (14,5 s do setki, maks. 163 km/h).
ZOBACZ TAKŻE:
Ten i wiele innych samochodów znajdziesz na Autotraderze