Sportowe bolidy napędzane silnikami elektrycznymi w rodzaju R8 e-Tron to głównie przygrywka przed wprowadzeniem na rynek samochodów elektrycznych dla ludu i sposób na przykucie uwagi do tego typu aut. Audi chce jednak, by to A3 jako pierwsze trafiło do sprzedaży.
Układ napędowy jest podobny, jak w konwencjonalnych Audi A3. Paliwo, czyli w tym przypadku prąd elektryczny magazynowany jest w akumulatorach umieszczonych w tylnej części pojazdu, pod jego podłogą. Zasila on silnik elektryczny umieszczony pod maską i napędzający przednie koła samochodu. Moc silnika wynosi 130 KM, natomiast moment to aż 270 Nm. Pozwala to na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie ok. 11 sekund. Zasięg elektrycznego Audi to nie więcej, niż 150 km.
Sprzedaż sportowego R8 E-Tron ma się rozpocząć w 2013 roku. To może oznaczać, że A3 e-Tron zostanie zaprezentowany w wersji produkcyjnej w przyszłym roku.
Marcin Lewandowski